Mrs Popeye


29 years old

friendly, suka senyum


Aug 23, 2011

sms raya :)

...raya...eh esok raya.. eh x, ada lg 6 or 7 hari nk raya,,,sabar2....hahaha msty korang semua tngh dok sakan mniti hari nk raya ryte??? bju bpe psang...kasut bpe psang...tdung lgi...mekup lg..hahaha..posa penuh ka?? oppssss hahaha...

yg dh kmampuan tu dh byar zakat ke blom?? copat2 lah bnyar nye...skrg dh riuh psang lagu raya...g expo mana2..kedai  pon lagu raya termsuk blog kau..hahaha..

 housemate aku pun ari2 dok kira bila nk raya..yg dok jauh jgn dok ckp la..punya hureeee nya nak blik raya...hahha..


tjuan aku conteng kali ni..nk share beberapa rangkp ayat utk sms raya nie....bukan aku wat nye ..hahaha..just share dari org yg hntau kat aku....slmat berhari raya :P


..............

1. Indahnya Ramadhan dapat berpuasa dengan penuh ketaatan,Indahnya Idul Fitri dapat saling memaafkan. 
Minal aidin wal faizin. Mohon maaf lahir dan batin.


2. Walau kaki tak melangkah,tangan tak berjabat,mata tak menatap, telinga tak mendengar,tapi hati tetap berkata,
met Idul Fitri Minal aidin wal faizin. Mohon maaf lahir dan batin.


3.” Sepuluh jari tersusun rapi.. Bunga melati pengharum hati .. 
SMS dikirim pengganti diri… 
Memohon maaf setulus hati … Mohon Maaf Lahir dan Batin .. 
Met Idul Fitri …


4. Jika HATI sejernih AIR, jangan biarkan ia keruh,Jika HATI seputih AWAN, 
jangan biarkan dia mendung,Jika HATI seindah BULAN, hiasi ia dengan IMAN.
Mohon Maaf lahir dan batin


5. Sebelum Ramadhan pergiSebelum Idul fitri datangSebelum operator sibuk
Sebelum sms pending muluSebelum pulsa habisDari hati ngucapin MINAL 
AIDZIN WAL FAIDZINMOHON MAAF LAHIR DAN BATIN


6. Gadis mnyulam diatas kain,seindah bunga dlm jambangan.Walo hanya sms yg sy kirim,
serasa qt brjabat tangan.MinalAidzinWalFaidzin.Mhn maaf lahir&batin ya.



7. .Pelita indah lagi berseri, menjadi hiasan di aidil fitri, SMS dikirim pengganti diri, 
tanda ingatan tak layu di hati, SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN


8. Masak lemang sambil berdiri, Hendak makan di aidil fitri, Nak hantar kad posmen dah cuti, 
SMS jer boleh ku beri. SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI


9. I Meet IMAN, TAQWA, PATIENCE, PEACE, JOY, LOVE, HEALTH & WEALTH today.
 They need a permanent place to stay, I gave them your address. Hope they arrived saftly
 to celebrate RAMADHAN with U. May ALLAH bless U & family



10..Lapar Puasa Terketar2, Bila berbuka lega rasanya, Kad raya tak sempat nak hantar,
 SMS pun kira oklah ye...!


11. Takde pantun
Takde ayat best
Takde duit raye
Ati2 djaln raye
Selamat Hari Raya Aidilfitri 



12. Ramadhan bakal beransur pergi,
Syawal menjelma di aidilfitri,
Seikhlas hati menyusun jari,
memohon dimaaf kekhilafan diri,
'Salam Aidilfitri, maaf zahir batin'



13. A time for reflection & a time for forgiving.
"Selamat Hari Raya Aidil fitri, 
maaf zahir dan batin and Happy Holidays". 
Safe journey and driving 


14. Bakar LEMang sambil bdiri,
UNtuk juadah AIDIL FItri,
NAk antar KAD RAYA Posmen dah cuti,
SMS aje pnggganti diri.
Maaf Dzahir dan Batin,
Maaf Dpinta jika ada keterlanjuran kata BICARA 


15. Jambangan indah lagi Berseri,
Mnjadi hiasan diAidilfitri,
SMS dkirim pengganti diri.
Tanda ingatan tk lupa dihati,
"SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI MAAF ZAHIR BATIN" 

...........

ok itulah bait2 ayat yg aku ada...ok kwn2...slmat berpuasa...... 



tangan telah tergerak,
prasangka telah terungkap,
tiada kata,
Kecuali "saling maaf" jalain ukhuwah & kasih sayang raih indahnya kemenangan hakiki, 
Selamat Hari Raya Iedul Fitri .Maaf zahir batin .





.......assalamualaikum....

❤~Thanks for reading Coretan Hatiku~❤

3 info ged!k:

aimi adilah said...

wah blh ambk sms dr cni je nty ahahhahah :)

blh x???? :) adek manis ahahhaha

Along^Nurul said...

moleh2..sila2 :)

fiq. said...

tu arg,,boleh amik buat modal hantau msg raye kat memebr2,,ahha, penganti kad rayeee